Friday, December 19, 2014

Gambar jambatan tertinggi dan terpanjang di dunia yang terletak di negara China ini membuatkan aku terfikir, macam mana dia bina jambatan seperti ini.

Nak buat flyover atau jejantas yang hanya beberapa meter pun dah rumit. Inikan pula jambatan berkilometer ini.

Ini dia gambar jambatan terpanjang dan tertinggi di dunia buat masa ini yang terletak di wilayah Hunan.


Pandangan jambatan terpanjang dan tertinggi dari bawah.



Pemandangan jambatan terpanjang dan tertinggi di waktu malam.

Menakjubkan tak? Sangat menakjubkan pada aku. Tak dapat nak difikirkan macam mana mereka bina.

Sedangkan tengok proses pembinaan landasan MRT pun aku dah kagum, inikan pula jambatan yang panjang dan tinggi nie.

Harap satu hari nanti aku dapat lawat jambatan ini.

Sumber Gambar: Facebook

Tagged: , , , ,

1 comment :

  1. macam mana la orang kat situ boleh ada keberanian nak lalu kat jambatan tu.

    tips tingkatkan IQ anak anda

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget